1 månad idag!

Idag har det gått precis en månad sen jag startade den här bloggen, herregud vad tiden går snabbt!

Frukost:

» Havregrynsgröt (havre & quinoa) med tärnad nektarin, några russin och lättmjölk i.

» Varmt citronvatten med lite ingefära.


Har faktiskt funkat att äta havregrynsgröt till frukost varje dag hela veckan utan att bli alltför enformigt!


Mellanmål/Fika på jobbet:

» 1 avocado

» Yoggi Yalla (jordgubb/lime)

» 2 stora glas vatten


Cyklade som vanligt till jobbet. Tog i extra mycket påvägen hem i alla uppförsbackar, var helt svett när jag kom hem!


Kvällsmat:

» Pastasallad - pasta al dente, purjolök, orange och gula morötter, gröna ärtor, majs och ruccolasallad.
Dressing (olivolja, flädervinäger, salladskrydda, örtaromat, citronpeppar och lite vanlig peppar)

» 4 tomatklyftor

» ½ avocado med tonfiskröra på. Klippt gräslök på toppen.

» 2 glas lättmjölk

» Hembakad brödbit med ost på.

» Några vinddruvor



Kommentarer
Postat av: Linnea

Tror du har skrivit fel i rubriken, eller det står i alla fall måndag och inte månad ;)



Sv Ja du har nog rätt. Blev inte så många kalorier när jag skrev in det i matdagboken! :)

2010-08-20 @ 21:05:49
URL: http://stegdagboken.blogg.se/
Postat av: Linnea

Sv lugnt haha, tänkte att det var något sånt! ;) Helgerna är jobbiga, folk omkring än bara glufsar chips och godis hela tiden haha

2010-08-20 @ 23:09:31
URL: http://stegdagboken.blogg.se/
Postat av: Linnea

Sv ja det är så svårt att stå emot. Alltså inte om någon äter en godisbit eller så, men som nu - de har köpt en stor chipspåse var!?



Ja det hoppas jag med haha.



2010-08-20 @ 23:39:18
URL: http://stegdagboken.blogg.se/
Postat av: Linnea

Sv ja det har du rätt i! Men när man själv kan sätta sina egna gränser "typ jag får äta 4 godisar idag och det är ingen panik för det" så kan man må bra av att fuska lite också. Grejen är väl mest att inte överäta jäääämt som jag gjorde förut.

2010-08-20 @ 23:52:19
URL: http://stegdagboken.blogg.se/
Postat av: Linnea

Sv tack! Hoppas resultatet är lite bättre om två veckor bara. Så att inte min våg visar fel haha.



Jag hade praktik i 3 månader på en bank här, sen fick man inte ha mer praktik än tre månader när man är inskriven i ungdomsgarantin hos arbetsförmedlingen. Men de på banken ville ha tillbaka mig för lite mer praktik för att jag kanske ska vara vikarie för en tjej som ska vara mammaledig. Men först måste jag lära mig mera kundtjänst. Nu har jag varit inskriven i ungdomsgarantin så länge så jag inte får vara det mer (har med andra ord varit arbetslös sjukt länge haha) Så jag har bytt till Jobbgarantin och får ha mer praktik.

2010-08-23 @ 16:08:19
URL: http://stegdagboken.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0