4 veckor ha gått - Dags för vägning

Idag har jag vägt och mätt mig.

Längd: 161 cm (samma som tidigare såklart)
Vikt: 58,6 kg (-1,8 kg)
Midja (smalaste området): 66 cm (-2 cm)
Midja (bredaste området): 83 cm (samma som tidigare)
Rumpa: 97 cm (-0,5 cm)
Lår: 58 cm (-2 cm)
Arm: 29 cm (samma som tidigare)

BMI: ca 22,6 (-0,7)

Det går neråt, och på vissa ställen inte. Det jag blev mest chockad över var låren, där brukar jag inte tappa centimetrar lätt. Men tror det kan ha med att jag inte tränat på 4 veckor nu. Har nog tappat en hel del muskelmassa, därav har vikten också sjunkit...
Har ju planerat att börja träna nu i början av hösten igen, och köra riktigt hårt. Vette tusan om jag kommer bli smalare bara, vet att jag har stor muskelmassa. Fast å andra sidan, så slimmar man till magen och höfterna. Sen om benen är muskulösa, vad gör det egentligen? Man ser ju vältränad ut iaf. Ska försöka att inte fokusera så mycket på MINUS varje gång. Kan ju bli skillnad på annat sätt! Ersätta dallret med muskler istället.

Fick komplimang av mina 2 kompisar igår att det såg ut som jag hade gått ner i vikt, och det är ju alltid en framgång! Då ser man kanske lite slankare ut trots allt =) Dock tryckte dom i mig en sockerbulle och en del godis efterråt "/ hade ont i magen och illamående i flera timmar efterråt. Så typiskt mig att inte kunna säga nej?! Fast det är svårt när de inte vet om att man försöker gå ner i vikt. Känns dumt när de köpt hem fika också. Får försöka undvika att fika eller äta med kompisar, det är då det är som svårast att stå emot... Jag får ta och bjuda hem dem till mig istället, så får det bli fruktsallad eller någon god nyttig mat istället! Det vore ju så mycket bättre!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Grattis till minuset! Och jag tycker inte du ska undvika att fika med kompisar, speciellt inte om du ska träna osv. Om du äter nyttigt för övrigt och rör på dig så gör knappast en bulle någon skillnad ;)



Du verkar ha en sund inställning i alla fall, och vältränad är snyggare än bara pinnsmal ;)

2010-08-16 @ 19:31:13
URL: http://stegdagboken.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0