Massa underbar inspiration!

Det är en sån där dag när inspirationen bara flyger in från alla håll och kanter. Jag får massa idéer och tankar, och vill sätta upp planer och mål för framtiden. Hälsotidningar och hälsobloggar peppar till max, och drömmarna flyger iväg med färdiga resultat i hjärnan. Lättare sagt än gjort... Men det är ju positivt med färdiga bilder i huvudet, då har man något att eftersträva?
Man får räkna med snedsteg på vägen, och kanske är det inte helt galet att göra fel ibland. Man lär sig av misstag eller hur? Förr eller senare märker man att man inte mår bra av felstegen.
Det är som nu när man försöker vara hälsosam på alla sätt och vis. Men sen kom den där dagen förra veckan på jobbet, men en skål full av chokladbitar invirade i fint papper. Jag själv som lagt dem där för att bjuda på kunderna. Fin tanke, men kanske inte så lätt att motstå att ta en bit själv? Och när man väl börjat äta en chokladbit, så finns det ju en tendens till att det råkar bli några fler.... För stunden njuter man så galet mycket, men efter en stund så kommer ångesten om varför man egentligen tog den där lilla sketna chokladbiten från början? Om man bara låtit bli den, så hade sötsuget antagligen minskat ännu mer. Men nejdå, här gör man snedsteg och förstör för sig själv. Man får för sig att man inte kan och att man bara vill äta sig tjock, ligga i sängen och skita i vilket.
Men ändå är man igång några dagar senare och tänker: Nu ska jag ta mig fasen klara det här! Om andra kan, så kan jag med!

Det är denna energin jag känner nu. Varför inte göra livet till en liten utmaning och göra så att man själv får lite styrka och faktiskt tycker om sin egna kropp?! Jag blir frustrerad av de där dagarna man känner sig svag och hjälplös. Svaret finns mitt framför en - varför fokusera på det negativa i livet när det finns så mycket positivt att lägga energin på? Om man verkligen vill göra något, så får man ge sig fan på att kämpa sig dit också!

Pepp, pepp, pepp tjejer! Hoppas någon av er blir lika motiverad som jag!


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0