Start på dagen

Frukost (blev rätt sent):
- Havregrynsgröt (havre & quinoa) med tärnad persika och några russin i
- Varmt citronvatten med ingefära

Mellanmål:
- Fruktsallad med lite vaniljglass till


Har hunnit sola en del idag, hur skönt väder som helst! Men nu har solen krypit tillbaka bakom molnen, vi väntar ett klass 1 oväder enligt radion ikväll. Mycket trevligt?
Medans jag solade studerade jag vår getingfångare. Tror 10 getingar har dött därinne idag. Det är en jättefin blå glaskula man har hängandes ute vid altanen. Så häller man lite saft i den, och vips så flyger getingarna in i den, men kommer inte ut då de bara flyger uppåt och inte neråt. Hade medlidande ett tag, såg så hemskt ut när de simmade omkring i saften för att till slut drukna i den. Men de får en lycklig död i alla fall? Dricka ihjäl sig på hemmagjord flädersaft..

Kommentarer
Postat av: Linnea

Sv ja precis jag får pressa lite de kommande veckorna. Men hinner jag inte så är det ju inte hela världen heller faktiskt haha.



Ja det vore jättekul om det kunde bli vikariat, trivs där med kollegorna och arbetsuppgifterna plus att det aldrig blir helgjobb - och det är braa!

2010-08-23 @ 18:12:59
URL: http://stegdagboken.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0