underbart kvällsväder blev mardrömsnatt

Herregud, den där sköna gårdagenskväll blev en ren mardröm efter några timmar. Det regnade som aldrig förr, åskade och blixtrade så jag trodde det skulle gå ner i huset alltså! Och sömn behövde jag med tanke på jobb imorse, men nehe då. Alla sladdar utdragna, nerkrupen i sängen och låg där från ca 23.30 till 02.40 helt klarvaken med blixtrar som lyste upp hela rummet! usch och fy säger jag bara. Oväder kan ju vara mysigt till en viss gräns, men ligga helt ensam i sånt där väder är ingen större höjdare!
Och till råge på allt så försover jag mig självklart imorse, med sisådär 1½ timme. Bra jobbat! Stressade som en idiot och hann med hälften av min planering, kom i alla fall tid till jobbet! Så jäkla typiskt mig!

Blev lätt naturell yoghurt med skivad banan och några russin i till frukost!

Till lunch åt jag gårdagens ris med 3 st kycklingspett, lätt créme fraighe med sweetchilisås. Två salladsblad och en morot till lunch. Var även noga med att få i mig rätt så mycket vatten under dagen!

Hela eftermiddagen var helt fullbokad med kunder, så hann inte få i mig min yoggi yalla förrän efter arbetsdagen kl 18. Då skrek magen efter maten......

Cyklade hemåt, där hade mamma lagat fin fin nyttig kvällsmat!

 

Ris, Kalkongryta (kalkon, paprika gul+röd, cashewnötter, purjolök, färska champinjoner mm.) Några räkor ovanpå. Sallad med bananbitar. Nyttigt bröd mamma köpt hem från konditori (kommer inte ihåg vad det hette just nu). Drack vanligt vatten till, medans de andra drack rosévin till. Och jag kan tala om att det INTE var lätt att stå emot rosévinet. Herregud vad jag har börjar älska vin...?

Vi satt 2 timmar säkert och bara pratade och skrattade hela familjen, myspys! Blev till slut hemmagjord jordgubbsglass och 3 chokladbitar...(fy på mig, men kunde inte stå emot). Drack samtidigt varmt citronvatten som var hur gott som helst!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Sv åh 3 chokladbitar är lugna puckar haha.



Jag har ätit typ 600 kcal MER än min maxgräns idag. Det är inte bra alls. Det kommer ta ett tag att reparera. Men jag vill verkligen försöka, pinsamt att ge upp nu när jag kämpat i över en vecka innan och det kändes så bra, känner mig i en svacka just nu tyvärr men hoppas det blir bättre i morgon! TACK för stödet <3

2010-08-14 @ 01:09:26
URL: http://stegdagboken.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0