Dag 1 - lunch

Idag steker solen ute, och det gäller att vara noga med matätningen. Med tanke på att klockan ringde 07.20 imorse, så känner jag att jag lyckats få ett jämnt intag utav maten idag.
Till lunch blev det gårdagens kvällsmat, fullkornsspagetti med timjan-sås och färdiggrillad kyckling, och då åt jag endast det vita köttet, dels för att jag inte gillar skinnet. Men har även läst att det vita köttet är nyttigt, innehåller mycket protein vilket är viktigt att ha när man tränar och bygger upp muskler. Kyckling överhuvudtaget har svårt att bli "onyttigt/fett", sålänge man inte friterar eller steker i massvis med smör.
Till maten åt jag ett stort salladsblad och en tomat för att få i mig lite grönsaker! Vatten blev det till detta kalaset.


Fullkornsspagetti, timjan-sås (lätt crémefraighe, matlagningsgrädde, kinesisk soja, salt, peppar, timjan), färdiggrillad kycklingklubba. Salladsblad och tomat.


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0