Dag 2 - heldag Danmark

Förlåt, förlåt, förlåt! DÅLIG UPPDATERING.

Var i Danmark hela dagen/kvällen lång igår med familjen. Kom hem inatt och idag har jobbat hela dagen! Har däremot varit duktig med kameran och fotograferat allt jag ätit! Så får köra dubbel-dagsuppdatering nu!

Klockan stod på 5.30 och det var dags för frukost innan färden mot Gilleleje!

Frukost: Havregrynsgröt, päron i bitar, russin och lättmjölk (tallriken var full från början)
Till detta dracks det varmt citronvatten!




När vi kommit till Danmark var det dags för mini-brunch.
Fullkornsfrallor med hemmagjord räkröra på, gurka, paprika, salladsblad, aprikos och färskpressad apelsinjuice.





Några timmar senare var vi och badade, blev även lite solning på stranden med god lunch med oss i picknickskorgen!

Pastasallad med rökt skinka, rödlök, paprika, solrosfrön, färskost med vitlökssmak, ruccolasallad, salt, peppar och tabasco.
Pirog med köttfärsfyllning. Salladsblad, morot
och gurka. Blev även några melonbitar som jag inte fick med på bild.
Danskt mineralvatten.




Det var riktigt varmt och svettigt. Även om man ätit bra med mat hela dagen var energin låg och huvudvärken började smyga sig på. Någon sorts fika var nödvändig, det fick bli glass som bröt lite mot min "nyttighet". Men det var galet gott i värmen!

Det fick bli 2 kulor, lakrits och jordgubb!





Till kvällen blev det en italiensk restaurang, en jättemysig sådan. Jag hade lite ångest inför denna måltiden, restauranger brukar ju inte direkt ha den nyttigaste maten.
Medans resten av familjen tog pizza, så tog jag färsk tagliatelle med kyckling, timjan och parmesanost! Suuupergott! Men väldigt mättande, antagligen var det väl någon sorts grädde i, för min mage blåste upp sig som en stor ballong och jag kände min nästan spyfärdig (känslig mot grädde), eller så var det min inställning till att den skulle vara onyttig innan jag ens hade sett den, när den kanske inte var så farlig egentligen..?
Vi fick varsin klubba efter maten, min gav jag bort till fadern min! Lite småstolt med tanke på att jag älskar godis!


 
Helt klart en 2a placering på min topplista av godaste pastarätt!


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0