Dag 5 - Gäster på besök

Ikväll har vi haft gäster på besök. Blev en grillmyskväll hemma. Någorlunda bra mat, fast mindre hälsosam dricka. Blev en välkomstdrink med blandning utav Absolute Vodka Rasperry, sprite och tropisk juice med fruktkött. Jag hann inte protestera innan fadern min hade hunnit blanda ett glas till mig med. Och mamma ger honom kommentaren "är du säker på att hon vill ha?" och pappa svarar fort "KLART HON SKA HA!"
Mycket god fördrink som jag sakta drack utav för att spara på det goda. Blev några pistagenötter till drinken!

 



Maten:
Grillat kött, potatis som varit i ugnen, hemmagjord tzatsiki, morötter, paprika och en blandning utav tomat, basilikablad, halomi-ost och dressing.



Till detta drack jag rosévin blandat med sprite, vilket jag egentligen borde ha undvikit.. Men när man har gäster får man ibland göra undantag såna här fina sommarkvällar!



Kvällsfika:
Jordgubbs/fläder cheesecake, African Rooibos te, ett glas av välkomsdrinken - vilket jag inte drack utav. Blev att jag hällde ut det till sist, kroppen sa ifrån.

 


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0