Dag 7 - heldagsuppdatering

Jag vaknade rätt sent idag, vid halv 12. Så det fick bli frukost istället för lunch!

Fick bli en rejäl frukost med havregrynsgröt (ekologisk havre och quinoa) med russin och lättmjölk i. Till detta varmt citronvatten med lite ingefära i.




Hittade denna havregrynspåsen i skafferiet och tänkte "detta måste jag testa!". Skall tydligen vara väldigt nyttigt. Och dessa russin måste jag tipsa om!! Så otroligt saftiga och goda. Vi råkade köpa hem dem av en slump för det vanliga fabrikatet var slut, och tur var detta! Nu har vi köpt hem 3 burkar av denna nya sorten vi hittat!




Efter frukosten smorde jag in mig i solkräm och klädde på mig, nu var det dags att ta den här älsklingen på en cykeltur mot simstadion!



Väl framme simmade jag 1000 meter! Skönt att svalka av kroppen efter den heta cykelturen.



När det var färdigsimmat så la jag mig på handduken och självtorkade lite, för att sedan dra på mig kläderna och cykla hemåt igen. En lång och svettig cykeltur med uppförbackar hela vägen hem! Höll på att totaldö, helt ärligt. Kände mig svimfärdig i backarna!

När jag äntligen kommit hem, blev det mellanmål direkt. Blev lättyoghurt (0,5% fett) med persika, päron och lite russin i (för att få upp energin någorlunda igen). Till detta blev det färskpressad juice!



Till kvällen åkte vi hem till släkten, för ännu ett släktkalas. Känns som alla fyller år nu på sommaren! Fest hit, och fest dit. Där blev vi bjudna på pitabröd, kebabkött, grönsaker och hemmagjord vitlökssås. Jag hoppade över pitabrödet och körde på kött och grönsaker, jättegott var det!




Till efterrätt/kvällsfika blev det kladdkaka, grädde och jordgubbar. Jag hoppade över grädden, och tog en pytteliten bit av kladdkakan. Annars blev det jordgubbar för hela slanten! =)



Eftersom det fanns 2 stora skålar jordgubbar på bordet, satt man och små åt dessa under kvällens gång! Tur att jordgubbar är nyttigt iaf, för det är nog bland det godaste som finns!



Ganska nöjd med dagen, 1 mils cykling + 1 km simning och tillsammans med detta total avslappning! Nu är det dags att sova!


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0