naprapatbesök nr 3.

Fortfarande låsningar kvar i nedre delen av ryggen.
Kommer behöva några fler behandlingar.

Har gått runt länge med låsningar i ryggen (utan att veta om det), och därför drar kotorna gärna ihop sig, även om man knäckt dem. Man behöver knäcka några gånger tills kotorna hittar sin riktiga plats.
Och just nu vill de inte vara på sin riktiga plats, utan envisas om att krypa tillbaka där de ligger fel.

Det är när kotorna ligger på fel plats, som jag får ont i piriformis-muskeln i rumpan.
Och det är piriformis-musklen som trycker till ischiasnerven så att smärtan strålar ner i benet.

Hm, känns som jag börjar få förståelse om vad som pågår inne i min kropp.

Att ge det några fler behandlingar är det nog värt, om jag kan bli av med det helt. Och det ska nog inte vara några problem att bli av med det, det behövs bara några fler behanlingar så att kotorna lägger sig till rätta - och inte flyttar på sig igen.
Det är inte billigt....... men det får det vara värt.

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0