dags för träning.

Det är Military Fitness alldeles strax, och fick precis sms av min träningskompis där det stod att hon inte kommer ikväll. Att jag får klara mig utan henne ikväll.
Blev lite smått otaggad. Men fasen, jag ska köra på ändå!
Får inte bli för beroende av att träna med andra. För då kan ju undanflykter komma att inte gå på träningen bara för att den andra inte kan.
JAG SKA DIT, och jag ska svettas, och jag ska plågas,
och jag ska i princip spotta blod efterråt.

(okej, kanske inte spotta blod.. men ni fattar principen)

Lunchen idag:
Fullkornsris
Asiatisk fiskgryta
Sallad
Tomatklyftor
Vatten


1 port

Till 1 person behövs:
150 g frysta wokgrönsaker
1 1/2 tsk rapsolja
125 g spättfilé
1/2 dl skalade räkor

Sås:
1 liten pressad vitlöksklyfta
1/2 msk ostronsås
2 tsk sweet chilisås
1 dl lätt kokosmjölk

Tillbehör:

1 dl kokt fullkornsris

Så här gör du:
Hetta upp 1 tsk olja i wok eller stor stekpanna. Fräs grönsakerna ca 3 min, lägg över på ett fat. Tillsätt resten av oljan i woken och fräs fisken försiktigt. Salta och lägg över på grönsaksfatet. Häll alla ingredienser till såsen i woken. Koka upp och låt sjuda ett par minuter. Lägg ner fisk och grönsaker och låt sjuda någon minut innan räkorna vänds ner och får bli varma. Smaka av med salt och peppar. Garnera ev med färsk koriander. Servera med riset.

= Lättviktarmat

= Glutenfritt

= Snabbt & enkelt


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0