diagnotiserad.

Nu ska ni få höra!

Jag har nu en diagnotiserad "skada".
För första gången på 4 år vet jag vad det är för fel på mitt ben.
Och jag kan äntligen, förhoppningsvis bli av med det HELT.
Hur bra är inte det här?

Tänk ett liv utan att behöva hindras från att göra saker pågrund av smärta i benet.
I 80% av fallen när jag tränar, så känner jag av smärtan.
Resten av 20% är rena paradiset, och jag blir helt lycklig att kunna ta i hur mycket som helst utan att känna att något är fel.

Falsk Ischias. Pirifomis syndrom.

Var som sagt livrädd att napropaten skulle knäcka ryggen.
Och yes of course, ryggen knäcktes som in i helvete, och det gjorde svinont.

Till och med han blev chockad när det knäcktes så det lät som hela ryggen gick sönder och hörde mig svära.
"Det var ingen liten låsning. Tror att din rygg nästan gick sönder där. Du har nog haft den där låsningen ett bra tag.."

Hrm, jo tack.

Fick någon sorts energi-behandling, i form av en lampa som värmde och snurrade.
Han förvarnade att jag kunde bli öm, eller bli trött av behandlingen. Kommer förmodligen inte vara på topp den närmsta dagen.

Känns hur som skönt helst nu efterråt i alla fall, och 600 kr var han fasen värd!
Ska dit på måndag igen... Krävs fler behandlingar när jag gått så länge med det.

Men gud vad skönt det är att VETA vad man har problem med!
Har för första gången lite gnutta hopp!

Och han hörde också om problemet med min arm, och kollade nacken.
Och sim sala bim - en låsning i högersidan av nacken.
Knäcktes till rejält där med. Och han sa att det var ju bra att vi fick bort den med.
Annars hade jag kunnat gå runt med smärtan i armen hur länge som helst. Oavsett hur mycket jag smörjer den med muskel-antiinflammatoriskt.

Säger ju bara att vårdcentralen kan slänga sig själva i väggen!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Skönt att du vet var det är nu i alla fall, hoppas att det kan bli bättre! :)

2010-10-28 @ 19:31:20
URL: http://stegdagboken.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0