Smoothie

Godmiddag allesammans!
Idag har jag som vanligt - sovit alldeles förlänge.
Det dumma är att jag vaknade jättetidigt först - vid kl 6 och var rätt så pigg. Men då var det för tidigt för att gå upp. Så jag fortsätter och sova, tills min klocka ringer 6.50. Jag är lite trött och ska sätta om klockan, vilket jag inte lyckas med, för påvägen somnar jag om helt. Hade bara gått in på själva menyn för alarm och inte mer än det. Sedan vaknar jag vid 8.30 och känner mig någorlunda pigg, och tänker att jag bara kan ligga kvar några minuter. Och det är JUST där jag gör FEL. För sedan vaknade jag inte förrän 10.45. GREAT?
Måste försöka gå upp DIREKT när klockan ringer. Jag vet om detta, men ändå för jag inte det...?!

Det är lunch vid kl 13 idag, så jag gjorde en smoothie till frukost kl 11 - alldeles lagom mycket.




Banansmoothie med honung och valnötter
Till 1 glas behöver du:

3 msk lätt naturellyoghurt
2 msk malda valnötter
½ banan
1 tsk honung
Havremjölk/Lättmjölk att späda med till önskad konsistens.


Skala bananen och dela i bitar. Mät upp övriga ingredienser och mixa allt noga till en slät smoothie.
Späd eventuellt med lite mjölk vid behov. Servera.


Jag kan verkligen rekommendera denna smoothien! Den var riktigt god, om man nu gillar banan och valnötter. Om man kör den till frukost skulle jag äta något upptill - för den var inte jättemättande som vissa andra smoothies kan vara.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

SÅÅ GOTT :) (ja, om man bortser från valnötterna :P)

2010-09-02 @ 18:51:16
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0