Tiden springer iväg

Idag har jag varit ledig hela dagen! Eller ledig och ledig. Har suttit med all bokföring för augusti, och nu är den äntligen klar! Den första klar - många fler att ta sig igenom i framtiden. Har lärt mig en hel del iaf! =) Och första månaden har gått super - i vinst. Det gillas starkt!

Åt lunch vid 1-tiden, det blev potatis (1½) med köttfärsbiffar i sås (1 stor biff). Blev lättmjölk till.

Sen var det fika borta på pappas jobb, eftersom jag satt och gjorde bokföringen där. Min farbror bjöd på fika, vilket resulterade i 1 kanelbulle + 2 kakor + flädersaft. Allt hemmagjort - blir ju en del socker..

Det är konstigt, har funderat på det - Att när man är nyttig och undviker sockerfällor osv. så känner man av så fort man äter något som är sockrigt. Det blir helt plötsligt VÄLDIGT sött. Nästan för sött. När man tidigare kunde trycka i sig så hur mycket som helst och tycka att det faktiskt är gott.
Som coca cola (vet att inte många håller med mig) , men jag tycker det blir riktigt äckligt när man inte druckit det på länge. Det är så himla sliskigt sött. Men om man däremot dricker det i 3 dagar på rad och vänjer sig - så är det supergott helt plötsligt!!

Har ni någon som ni gillat jättemycket innan som nu inte är alls lika gott?


Kommentarer
Postat av: Linnea

Håller med om det! Åt nyss en fruktyoghurt och den var sjuuukt söt!

2010-09-02 @ 19:36:21
URL: http://stegdagboken.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0