sängdags.

Lång fredag, och mitt huvud hänger inte ens med om att det är fredag idag.
Det betyder helg.
Men för mig är det mer jobb som står på schemat.

Dagens lunch blev en bulgursallad. Mycket gott! Kände mig rikigt nyttig första gången på länge.
Jag har tackat nej till godis idag. Och jag har tackat nej till tårta.
Jag har druckit vatten och mjölk. Ingen cider och inget rosévin som modern min.
Känner mig åtminstonde lite duktig.

Tvingade ut mig själv på en powerwalk ikväll.
Hade ju trots allt planerat det imorse.
Det blev en runda på 45 minuter. Härligt att gå ute en fredagskväll.

Nu är jag trött. Upp vid 8 imorgon.
Försöka dra mig ur sängen lika smidigt som imorse.
Då det stod en katt nedanför sängen som jamade för att hon ville ha mat.
Kan man beställa en sådan väckning tills imorgon med tro?


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0